Att tro eller inte tro

Jag har bett hela natten, fast jag inte tror på Gud. Kan du be för mig, du som tror?

 

Frågan som ställdes till mig fick mig att tänka. Vad betyder det att tro? Har jag som troende mer kontakt med Gud än andra? Nej, så kan det inte vara. Gud finns för oss alla, ser oss alla och bryr sig om oss alla – det finns ingen gräddfil för troende.

 

Vi är alla Guds barn och om vi tror att vi är förmer än andra som kristna bryter vi mot det som Kristus sa. Vi är alla bröder och systrar, från den minsta  till den största.

 

Och visst kan vi be för varandra. Det finns en värme i bönen som du känner, du bärs av bönen. Du möter någon som säger, jag har bett för dig, och du vet det med hela ditt hjärta. En bön kan aldrig bli fel.

 



Oslo, sommaren 2011. En sommar som förändrade världen. En sommar som fyllde världen med bön! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback