Inför det nya

Det går liksom inte att låta bli att titta bakåt så här årets sista dag. Det mesta är glömt eftersom det alltid hinner hända så mycket nytt i mitt liv.

 

På den tunga sidan finns alla sjukdomar, skräcken över ekonomin när lönen halverades och jag förväntades ta studielån, alla resor som tog all tid, ork och pengar, all elakhet jag mött och rädslan över att vara så ifrågasatt i den nya roll där reglerna långt ifrån varit givna eller ens möjliga att förutse.

 

På den ljusa sidan finns all vänlighet jag känt från människor som jag mött, glädjen att få studera Ordet liksom att sätta in Bibeln i sitt historiska sammanhang, att helt enkelt få lära mer. Härliga samtal med vänner – tack för att ni finns!

 

Här finns glädjen över allt som går bra med barnen. Här finns glädjen över att leva tillsammans med Gunnar och att vi har det så bra. Här finns glädjen i hemmet och staden vi bor i. Här finns glädjen över att min tro bara fördjupas – det blir vinsten av att ifrågasättas och att tänka till. Jag måste stå stark i min övertygelse, annars håller det inte.

 

Har jag några nyårslöften, nja egentligen inte, men förväntningar och drömmar! Men vad som än händer, finns Gud där och bär mig!

 

Med önskan om ett riktigt gott nytt 2011!

Både från mig och Gunnar!

 


Kommentarer
Postat av: Ami t

kärlek till dig! Tänk vad världen kan ge- både gott och ont...och mitt i allt detta finns vi, Ragnhild! <3 till dig och Gunnar!

2010-12-31 @ 11:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback